Risotto

Bare fordi man skal spise sunt og helsefremmende betyr ikke at man ikke kan spise en digg risotto! Bruk den som tilbehør til en kylligfilét og grønnsaker for eksempel. Uansett hva du velger – så er denne digg!! Du kan også legge til sopp, asparges eller andre ting hvis du ønsker det. Nomnomnomnom

Ingredienser: 

 

300 g risottoris

4 dl hvitvin

8 dl buljongvann

50 g parmesan

20 g smør

Oppskriften gir 6 serveringer á:

 

Kcals: 283

Fett: 5,4 g

Karbohydrater: 39,2 g

Protein: 7,5 g

Fremgangsmåte: 

  1. Varm risen i en gryte, den skal bli såpass varm at man akkurat ikke orker å ta på den med hendene. Pass på å røre så den ikke blir svidd
  2. Tilsett hvitvinen, rør helt til vinen er absorbert, men ikke la det blir helt tørt
  3. Tilsett én og én øse med buljongvann, la det absorbere før du tilsetter neste øse. Fortsett slik til alt er tilsatt
  4. Rør inn revet parmesan og smør
  5. Klar til å nytes

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *