Hvordan holde deg i form når det blir kjedelig

Du startet sterkt.

Du trente hver dag og var på gymmet uansett hvordan dagen så ut. Du fant et treningsprogram på nettet og fulgte det til punkt og prikke. Klærne dine satt bedre, kollegaene dine kommenterte hvor mye energi du hadde og partneren din ga deg “det blikket”.

Så begynte du å kjede deg.

Du merket at treningsprogrammet som du fant på nett var det samme hver uke. Og kostholdet? Bakt kylling og brokkoli blir kjedelig etter en stund.

Så hva bør du gjøre? Hvordan kan du holde formen ved like når det blir kjedelig? Dette er kanskje spesielt aktuelt nå når treningssenteret er stengt.

Ring en venn

Trening er alltid morsommere med venner, så spør en venn om hen blir med! Med det gjør du dere BEGGE en tjeneste. Spesielt i disse kalde vintermånedene når det er lettere å gå i dvale enn å sosialisere, så kan treningen være kilden som gjør at du faktisk holder kontakten med andre folk.

Helse handler om mer enn trening. Vi trenger menneskelig kontakt, så slå to fluer i en smekk!

Mix it up

Har du alltid vært glad i å løpe, men begynner å bli lei av den samme ruta og den samme utsikten? Prøv å bland løpingen med litt styrketrening!

Har du pumpa jern siden Arnold var governør? Kom deg ut og bruk musklene dine til å bevege kroppen! Finn noen lokale turstier og gå en tur, pump luft i dekkene og ta deg en sykkeltur, eller spør om noen vil være med å gå en skitur til helga.

Hvis treningsrutinen din føles kjedelig, så kan noe nytt være akkurat det du trenger for å komme i gang igjen. Den rutinen du kjeder deg med nå, var et friskt pust på ett tidspunkt; det er på tide å finne denne følelsen igjen.

Det samme gjelder kostholdet. Hvis du er lei av de samme, gamle oppskriftene, velg noen nye som du skal forberede denne uka! Vi har mange enkle og smakfulle alternativer her.

Finn en coach

Å være ansvarlig ovenfor noen andre enn deg selv er “the name of the game” for langsiktig helse, og å jobbe med en coach kan hjelpe deg med å unngå stagnasjon.

En god coach hjelper deg med å holde deg på sporet, samtidig som hen gir deg de verktøyene du trenger for at ting skal kjennes gøy og interessant. Og både når det gjelder trening og kosthold, så kan en coach hjelpe deg å sette realistiske mål og holde deg fokusert på disse når motivasjonen avtar.

 

Inspirasjon til tekst fra Erin Alsup Ruppert ved CrossFitRisingPhoenix.com.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *